ZIP! ZAP! ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΕΝΑΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ, ΔΥΟ ΜΟΥΣΙΚΟΙ, ΠΕΝΤΕ ΚΟΜΙΣΤΕΣ ! ΠΟΥ; ΣΤΟ HOBO, ΣΤΟ POST BAR ΚΑΙ ΣΤΟ ΓΑΛΛΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ.

26 Απρίλη: ΖΙΙΙΠ! Ανοίγει το φερμουάρ! Σε μια τέτοια κίνηση, υπάρχει μόνο μια διέξοδος: να αναθεωρήσεις όσα πίστευες για τον κινηματογράφο, τα κόμικς και την μουσική. Κατά περίεργο τρόπο, το μυαλό σου παει στο πονηρό και δεν πέφτει έξω. Κομοιχεία* και μαγεία θα παίξει στη σκηνή και σε καλούμε στη γιορτή! ZIIIP!WHOOAM! SCREEE! BOOM BA DOOM. Oυγκκκ! Ω! Γαργαλιέμαι! Τσριιπ! ΧΑΧΑΧΑΧΑ! Ας φανταστούμε αυτούς τους ήχους μέσα σε εικόνες λιγόλογες και ασάλευτες μα σαλεμένες όπως ξετυλίγονται απ’ τον σεναριογράφο και αποτυπώνονται απ’ τον σχεδιαστή. Aς πάρουμε το δρόμο για το προσωπικό μας ταξίδι κι ας γίνουμε οι καλύτεροι ηθοποιοί, κοινωνοί της ένατης τέχνης και της μουσικής. Η αρχή θα γίνει στις 26 Απρίλη στη 1.00 το μεσημέρι στο ΗΟΒΟ. Για να cineχίσουμε στις 8:30 το βράδυ στο Γαλλικό Ινστιτούτο με την προβολή της νέας ταινίας του Γιάννη Οικονομίδη « Μαχαιροβγάλτης» παρουσία του σκηνοθέτη. Μετά το πέρας της προβολής, έρπεται η συνέχεια μέχρι το Post Bar με μουσικούς στροβιλισμούς και η μικρή κοινωνία των κομικσοκινηματογραφομουσικόφιλων και μη, αναστατώνεται! ΖΙΙΙΠ!

27 Απριλη: ΖΑΑΑΠ! Κλείνει το φερμουαρ! Έχοντας ικανοποιήσει λεπτό προς λεπτό και τα πιο σφιχτά ταμπού. Είναι η μέρα που οι κομίστες αφήνονται ελεύθεροι και σας μαγεύουν. Και πάλι ραντεβού στο ΗΟΒΟ, στη 1.00 το μεσημέρι. Στο χώρο θα σας συντροφεύει έκθεση με έργα του ζωντανού θρύλου Πέτρου Ζερβού και άλλων που αφοπλίζουν και εφοπλίζουν με τον σαρκαστικό νερορομαντισμό* τους. Στις 7 το απόγευμα θα σας περιμένουν στο Γαλλικό Ινστιτούτο. Θα παρουσιάσουν παλιές αλλά και πρόσφατες δουλειές τους οι: Γιώργος Γούσης, Παναγιώτης ΜητσοMπόνος, Παναγιωτης Πανταζής, Πέτρος Ζερβός, Έκτορας. Μιλήστε μαζί τους καθώς θα σας περιπλανούν και θα σας πλανεύουν σχεδόν τελετουργικά. Κι αν οι παρουσίες όλων αυτών θέλετε να μείνουν για πάντα κοντά σας, φροντίσαμε και γι’ αυτό, καθώς θα λειτουργεί παζάρι κόμικς στον χώρο του Γαλλικού Ινστιτούτου. Το αποκορύφωμα της γιορτής είναι η συνάντηση με ένα διαφορετικό πρότυπο ζωής αργα το βραδύ στο Post Bar. Μουσικές που θα μας φέρουν σε ενα απροσδόκητο συμπέρασμα. Και οι δύο ειναι φυσικοί και αυθόρμητοι. Αρχίζουμε με τον κομίστα-μουσικό Pan-Pan να οργώνει τις συνηθειές μας για να φυτέψει στη συνέχεια τους ευφυείς καρπούς του ο 2econd Class Citizen, Aaron Thomason. ΖΑΑΑΠ!


*κομοιχεία: Το πρόβλημα ειναι τόσο αρχαίο όσο και η 9η Τεχνη. Κόμικς και μοιχεία

*νερορομαντισμός: Φυσικά δεν αναφερόμαστε στον ξενέρωτο και πληκτικό ρομαντισμό, αλλα στην γκροτέσκα απεικόνισή του, όπου το μαύρο χιούμορ ρέει άφθονο στην καλύτερη μορφή του.

21/4/11

Συνέντευξη: O 2CC μιλάει στο ΜiC εν όψη της εμφάνισής του στο Zip Zap Festival

Citizen Thom

2econd Class Citizen


Citizen
 
Το "A world without" ντεμπούτο άλμπουμ του του 2009 το αγαπήσαμε όσο λίγα. "Έτσι γίνονται οι σιωπηρές επαναστάσεις. Ένας-ένας. Από στόμα σε στόμα. Χωρίς hype και τυμπανοκρουσίες, "one by one we will fall" κάτω από το βάρος της κορυφαίας σύνθεσης του ανερχόμενου Aaron Thomason" έγραψε ο Τάσος Κορομηλάς. Ο 2econd class citizen πιάνει το νήμα από εκεί που το είχε αφήσει ο dj shadow στο "Endtroducing" και ξαναβάζει στο hip hop υλικό από τα γνήσια συστατικά της πόλης: μοναξιά, οργή, αγωνία, θλίψη, χαρμολύπη. Θα είναι στην Ελλάδα για δύο συναυλίες την Τετάρτη και την Παρασκευή. Ανυπομονώντας να συναντηθούμε ανταλλάσσουμε δυο λόγια μαζί του.
Το όνομα "2econd class citizen" - "πολίτης δεύτερης κατηγορίας" αποτελεί ένα είδος δήλωσης; Ένιωσες ποτέ έτσι ή αντιλαμβάνεσαι τις διακρίσεις σαν τον τρόπο που λειτουργεί η κοινωνία;
Προσωπικά όχι. Έχω δει στη ζωή μου διακρίσεις διαφόρων ειδών, αλλά δεν ήταν πρόθεση μου να κάνω μια πολιτική δήλωση ή οτιδήποτε. Απλά μου αρέσει ο τρόπος που ακούγεται, έχει μια πολύ ωραία μουσικότητα και δεν μπορούσα να σκεφτώ τίποτα καλύτερο εκείνη την περίοδο!
Η μουσική σου είναι ένα υπέροχο κράμα folk και hip hop. Από που προέρχονται οι επιρροές σου;
Ευχαριστώ! Οι επιρροές μου προέρχονται από πολλές πλευρές. Μου αρέσει να χρησιμοποιώ μια ποικιλία πηγών samples στον τρόπο που προσεγγίζω τη μουσική μου. Είναι αλήθεια ότι ενώ μου αρέσουν πάρα πολύ το hp hop και η folk, ακούω επίσης ένα ευρύ φάσμα μουσικής από Krautrock μέχρι Bollywood (!). Είναι δύσκολο να συγκεκριμενοποιήσω ένα ιδιαίτερο είδος που με έχει επηρεάσει ιδιαίτερα.

"Why Hip Hop Sucks in '96" ρωτούσε ο DJ Shadow πίσω στα 1996. "It's the money" ήταν η απάντηση. Συμφωνείς με αυτό; Και μια και τον αναφέραμε βρίσκεις συγγένεια στη μουσική του με τη δική σου;
Λοιπόν τα χρήματα έχουν ένα λόγο σε πολλά πράγματα και μπορούν να προκαλέσουν μεγάλη ζημιά όταν χρησιμοποιούνται με λάθος τρόπο. Βλέπω όντως τη σύνδεση με τον Shadow. Υπάρχουν ομοιότητες και η μουσική του με ενέπνευσε στο παρελθόν. Το Endtroducing... θα είναι πάντα ένα από τα σπουδαία άλμπουμ της γενιάς μου και είναι τιμή μου, πιστεύω, η σύγκριση. Πρέπει να πω όμως, ότι δεν είχα ποτέ πρόθεση να ακούγομαι σαν αυτόν. Δεν κάνω ποτέ μουσική έχοντας στο μυαλό μου να μοιάσω σε κάποιον συγκεκριμένο καλλιτέχνη ή στυλ.
Η μουσική dj είναι ένα είδος ανακυκλωμένης μουσικής - νεα τραγούδια φτιαγμένα από αναγεννημένα samples. Από που βρίσκεις τις πρώτες σου ύλες;
ThomasonΌπως οι περισσότεροι παραγωγοί που χρησιμοποιούν samples, κυρίως ψάχνω για παλιά βινύλια σε παζάρια, φιλανθρωπικά μαγαζιά, δισκάδικα μεταχειρισμένων κ.λ.π. Με τα χρόνια μου έχει γίνει ένα είδος εμμονής...
Νιώθεις μέρος μιας σκηνής που περιλαμβάνει άλλους "υβριδικούς" hip-hop μουσικούς;
Mμμ ξέρω γω... δύσκολο να απαντήσω. Φαντάζομαι απλά κάνω το δικό μου κομμάτι. Πολλοί από τους μουσικούς φίλους με τους οποίους τα λέμε είναι online και αυτός είναι ο τρόπος που λειτουργεί κανείς σήμερα. Είναι θετικό γιατί κάνει πιο εύκολη την επικοινωνία ανάμεσα σε ανθρώπους με τα ίδια μυαλά. Επίσης δεν υπάρχουν και πολλοί που κάνουν τέτοιου είδους μουσική στην Αγγλία και όσοι υπάρχουν είναι συχνά διασκορπισμένοι σε όλη τη χώρα.
Η μουσική σου βγάζει μια κάποια μελαγχολία. Δεν υπάρχουν και πολλοί λόγοι για να'ναι κανείς χαρούμενος ε;
Xα, λοιπόν ναι, είναι πάντοτε καλό να είσαι χαρούμενος. Απολαμβάνω να κάνω μελαγχολική μουσική κάποιες φορές. Δεν είμαι όμως βαρύθυμος άνθρωπος, ή τουλάχιστον δε νομίζω ότι είμαι.
Επίσης βρίσκω κινηματογραφική την ατμόσφαιρα κάποιες φορές στη μουσική σου. Σε ενδιαφέρει το σινεμά; Τί ταινίες σου αρέσουν;
Μου αρέσουν όλων των ειδών οι ταινίες. Όπως και στα μουσικά μου γούστα. Από το "Ξύπνημα των νεκρών" μέχρι τον "Άρχοντα των δαχτυλιδιών". Τρεις σπουδαίες ταινίες που είδα πρόσφατα ήταν το "Silent Running", το "Dark Star" και το "Bad Boy Bubby". Επίσης αγαπώ τις ταινίες του David Lynch.

Σου αρέσει να παίζεις ζωντανά; Φτιάχνεις καινούρια πράγματα στη σκηνή;
Nαι, βέβαια έχω ένα αρκετά δομημένο σετ, αλλά μου αρέσει να αυτοσχεδιάζω και λίγο. Κάποια κομμάτια περιλαμβάνουν πολύ χτύπημα στα pads και σε άλλα μου αρέσει να παίζω με τα εφέ και τα διάφορα.
Έπαιξες με τον Nosaj Thing, έναν παραγωγό που εκτιμούμε επίσης ιδιαίτερα. Με τι κριτήρια διαλέγεις τις συνεργασίες σου; Με ποιόν θα θελες να συνεργαστείς αν είχες την ευκαιρία;
Δεν έχω συνεργαστεί ακόμα με πολλούς, αλλά είναι κάτι που θα ήθελα. Είναι δύσκολο να πω πώς θα τους διάλεγα. Αυτά τα πράγματα πρέπει να έρχονται φυσικά, δε μου αρέσει η ιδέα του να έχεις και πολύ προκατασκευασμένο σχέδιο.
PosterΟ Dj Food σε αναφέρει πολλές φορές στην ιστοσελίδα του και μάλιστα διαβάζω για μια πολύ ενδιαφέρουσα συνεργασία των δυο σας σε ένα σπονδυλωτό κομμάτι, το 'Magpie Music'. Θες να μας πεις περισσότερα;
Ναι είναι ένα project που ξεκίνησε σα μια μικρή ιδέα και κατέληξε ένα μεγάλο καινούριο τέρας! Πάντοτε ήμουν οπαδός της μουσικής του Kev και αυτός πολύ υποστηρικτικός στη δική μου. Λέγαμε να κάνουμε κάτι μαζί τον τελευταίο χρόνο, αλλά πάντα ήμασταν και οι δύο απασχολημένοι με άλλα πράγματα και το αναβάλλαμε συνέχεια μέχρι φέτος. Είναι καλύτερα να περιμένετε να το δείτε. Δεν μπορώ να το περιγράψω μουσικά, έχει πολλά διαφορετικά στυλ μέσα. Περάσαμε φανταστικά κάνοντας το, πάντως!
Έχεις ξανάρθει ποτέ στην Ελλάδα; Θα προτιμήσεις να περάσεις χρόνο στα αξιοθέατα ή να εξερευνήσεις τη νυχτερινή ζωή περνώντας καλά;
Nαι έχω ξανάρθει με τη οικογένεια μου πριν 10 χρόνια σε ένα μέρος που το λένε Τολό. Επίσης έχω έρθει στην Κρήτη, νομίζω όταν ήμουν 11 χρονών. Δεν ξέρω τί θα κάνω τον ελεύθερο χρόνο, μάλλον θα δω πως θα πάει.
Ευχαριστούμε για το χρόνο σου, ευχόμαστε τα καλύτερα.
Ευχαρίστησή μου. 
                                            
                                                                                                                                 Eλεάνα Γαρίνη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου