ZIP! ZAP! ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΕΝΑΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ, ΔΥΟ ΜΟΥΣΙΚΟΙ, ΠΕΝΤΕ ΚΟΜΙΣΤΕΣ ! ΠΟΥ; ΣΤΟ HOBO, ΣΤΟ POST BAR ΚΑΙ ΣΤΟ ΓΑΛΛΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ.

26 Απρίλη: ΖΙΙΙΠ! Ανοίγει το φερμουάρ! Σε μια τέτοια κίνηση, υπάρχει μόνο μια διέξοδος: να αναθεωρήσεις όσα πίστευες για τον κινηματογράφο, τα κόμικς και την μουσική. Κατά περίεργο τρόπο, το μυαλό σου παει στο πονηρό και δεν πέφτει έξω. Κομοιχεία* και μαγεία θα παίξει στη σκηνή και σε καλούμε στη γιορτή! ZIIIP!WHOOAM! SCREEE! BOOM BA DOOM. Oυγκκκ! Ω! Γαργαλιέμαι! Τσριιπ! ΧΑΧΑΧΑΧΑ! Ας φανταστούμε αυτούς τους ήχους μέσα σε εικόνες λιγόλογες και ασάλευτες μα σαλεμένες όπως ξετυλίγονται απ’ τον σεναριογράφο και αποτυπώνονται απ’ τον σχεδιαστή. Aς πάρουμε το δρόμο για το προσωπικό μας ταξίδι κι ας γίνουμε οι καλύτεροι ηθοποιοί, κοινωνοί της ένατης τέχνης και της μουσικής. Η αρχή θα γίνει στις 26 Απρίλη στη 1.00 το μεσημέρι στο ΗΟΒΟ. Για να cineχίσουμε στις 8:30 το βράδυ στο Γαλλικό Ινστιτούτο με την προβολή της νέας ταινίας του Γιάννη Οικονομίδη « Μαχαιροβγάλτης» παρουσία του σκηνοθέτη. Μετά το πέρας της προβολής, έρπεται η συνέχεια μέχρι το Post Bar με μουσικούς στροβιλισμούς και η μικρή κοινωνία των κομικσοκινηματογραφομουσικόφιλων και μη, αναστατώνεται! ΖΙΙΙΠ!

27 Απριλη: ΖΑΑΑΠ! Κλείνει το φερμουαρ! Έχοντας ικανοποιήσει λεπτό προς λεπτό και τα πιο σφιχτά ταμπού. Είναι η μέρα που οι κομίστες αφήνονται ελεύθεροι και σας μαγεύουν. Και πάλι ραντεβού στο ΗΟΒΟ, στη 1.00 το μεσημέρι. Στο χώρο θα σας συντροφεύει έκθεση με έργα του ζωντανού θρύλου Πέτρου Ζερβού και άλλων που αφοπλίζουν και εφοπλίζουν με τον σαρκαστικό νερορομαντισμό* τους. Στις 7 το απόγευμα θα σας περιμένουν στο Γαλλικό Ινστιτούτο. Θα παρουσιάσουν παλιές αλλά και πρόσφατες δουλειές τους οι: Γιώργος Γούσης, Παναγιώτης ΜητσοMπόνος, Παναγιωτης Πανταζής, Πέτρος Ζερβός, Έκτορας. Μιλήστε μαζί τους καθώς θα σας περιπλανούν και θα σας πλανεύουν σχεδόν τελετουργικά. Κι αν οι παρουσίες όλων αυτών θέλετε να μείνουν για πάντα κοντά σας, φροντίσαμε και γι’ αυτό, καθώς θα λειτουργεί παζάρι κόμικς στον χώρο του Γαλλικού Ινστιτούτου. Το αποκορύφωμα της γιορτής είναι η συνάντηση με ένα διαφορετικό πρότυπο ζωής αργα το βραδύ στο Post Bar. Μουσικές που θα μας φέρουν σε ενα απροσδόκητο συμπέρασμα. Και οι δύο ειναι φυσικοί και αυθόρμητοι. Αρχίζουμε με τον κομίστα-μουσικό Pan-Pan να οργώνει τις συνηθειές μας για να φυτέψει στη συνέχεια τους ευφυείς καρπούς του ο 2econd Class Citizen, Aaron Thomason. ΖΑΑΑΠ!


*κομοιχεία: Το πρόβλημα ειναι τόσο αρχαίο όσο και η 9η Τεχνη. Κόμικς και μοιχεία

*νερορομαντισμός: Φυσικά δεν αναφερόμαστε στον ξενέρωτο και πληκτικό ρομαντισμό, αλλα στην γκροτέσκα απεικόνισή του, όπου το μαύρο χιούμορ ρέει άφθονο στην καλύτερη μορφή του.

17/4/11

2econd Class Citizen - A World Without - Review Mic.gr



Ήταν το 1996, όταν ο Josh Davis, ο 24άρης από το ηλιόλουστο San Jose της California εισήγαγε την ορχηστρική hip-hop στο mainstream κοινό, πραγματοποιώντας ένα από τα φοβερότερα debut albums όλων των εποχών, με την κυκλοφορία του αθάνατου "Endtroducing", ενός αριστουργήματος ηχογραφημένου αποκλειστικά με samples. Αρκετοί ήταν οι άξιοι ακόλουθοι, μεταξύ των οποίων οι Krush, Cut Chemist, U.N.K.L.E., Cam και λοιποί djs. Κανείς τους όμως δεν κατάφερε να αγγίξει εκείνη την μοναδική ατμόσφαιρα της πρώτης δημιουργίας του Dj Shadow.
Ήταν και πριν σχεδόν 3 χρόνια, όταν ο Δεύτερης Κατηγορίας Πολίτης κυκλοφόρησε εκείνο το EP ονόματι "Wyred Folk". Και καθαρή πλάκα ήταν εκείνο πάθαμε μερικοί, στο άκουσμα της τέλειας εκείνης διασκευής του "Street Spirit", υπό τον εναλλακτικό τίτλο "The way I feel".
Ήταν και πριν λίγες ημέρες, τέλη Οκτώβρη του 2009, τότε που ο εκ Huddersfield ορμώμενος και νυν κάτοικος Λονδίνου, Aaron Thomason (aka 2econd Class Citizen), ήρθε για να επαναφέρει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το χαμένο εκείνο συναίσθημα του "Endtroducing", με την κυκλοφορία της πρώτης του πλήρους δισκογραφικής δουλειάς "A world without", μέσω της Βερολινέζικης Equinox, ιδιοκτησίας Gunter Stoppel (aka Dj Scientist). Κάτι έπαθα και πάλι!
Ένα τόσο ταιριαστό πιάνο στρώνει το χαλί στα σκονισμένα beats, τις απανωτές στρώσεις από samples και τα ακουστικά riffs του Thomason. Progressive, folk-ish, ψυχεδελικές κιθάρες, ηλεκτρονικά βιολιά, κοφτά, απανωτά break-beats (A new day), cinema-tesque γκόσπελ χορωδία (Our lady of solitude) και Balkan-ιζατέρ πνευστά πίσω από τις οργισμένες cypress-ικές ρίμες του Reindeer, αστικός πόνος, μεγάλες δόσεις down-tempo κατάθλιψης και μελωδική μοναξιά στοιχειώνουν τον Julio Ramos (aka Ceshi) (One by one), αγωνία σε μετα-αποκαλυπτική εκτέλεση που θα ζήλευαν ακόμη και ορισμένοι από τους καλύτερους Καναδούς post-ροκάδες (A world without). Μια γλυκιά μελαγχολία και εκείνη η ανεπαίσθητη αίσθηση της απώλειας, είναι αυτές που περιτυλίγουν μέσα τους τη λυρική μαγεία των 10, συνολικά, συνθέσεων του 2econd Class Citizen.
Πες το experimental hip-hop, πες το neo-folk, πες το post hip-hop, πες το ελεγεία από μαυσωλείο βινυλίων (όπως είχε γράψει κάποτε το Uncut). Όπως και να έχει, η ουσία είναι μία. Η διαχρονικότητα του συγκεκριμένου δίσκου είναι προδιαγεγραμμένη στα κιτάπια της μουσικής μοίρας. Όπως, χαρακτηριστικά, αναφέρει στην ιστοσελίδα της η Equinox: "Εδώ βρίσκεται το συναίσθημα το οποίο η hip-hop ίσως έχει χάσει". Συμφωνώ και επαυξάνω. Ξεσκονίστε, λοιπόν, τα πικάπ σας ή απλώς ετοιμαστείτε να σκονίσετε τα cd-players και τους σκληρούς σας με ένα τέτοιο, παλιάς κοπής, εξαιρετικό ντεμπούτο.

                                                                                                                         Τάσος Κορομηλάς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου